Kurzy DNS TERAPIE vícetýdenní

Vítejte!

Jsme certifikovaní trenéři DNS TERAPIE podle prof. Koláře, kteří vás na Kurzech I, II a III naučí cvičit jednoduché sestavy vývojových pozic tak, abyste správně využívali svůj hluboký stabilizační systém (CORE) a správně dýchali bráničním dechem. Díky pravidelnému cvičení se mohou významně zlepšit vaše různorodé potíže s pohybovým aparátem. Dokonce se může zlepšit vaše případná inkontinence, astma či bolesti hlavy. Kurz je skvělou následnou péčí po zaléčených a zrehabilitovaných výhřezech plotének. Kurz poslouží i úplně zdravým jedincům a aktivním sportovcům jako prevence zranění, protože se naučíte hýbat správně.

Kurzy běží po celý rok v šesti- nebo sedmi-týdenních cyklech. Kurzy pořádáme:

v TURNOVĚ v pondělí a středu večer,

v LIBERCI v úterý ráno a odpoledne/večer

v PRAZE ve čtvrtek odpoledne/večer.

Přesné časy AKTUÁLNĚ VYPSANÝCH kurzů najdete dole na této stránce.

Pořádáme také víkendové kurzy ve městech (Hradec Králové, České Budějovice, Brno...) - více info zde.

Pokud vám tedy nevyhovuje čas aktuálně vypsaných kurzů, sledujte náš web. Je velmi pravděpodobné, že časem vypíšeme kurz v čase, který se vám hodí. Časy kurzů se mění, dny a města zůstávají.

Kurzy mají vždy lekce ve studiu a videolekce (viz dále). Videolekce vám zpřístupňujeme nejen po dobu trvání kurzu, ale ještě další následující měsíc.

Součástí kurzů je nejen cvičení, ale také teorie. V krátkých blocích se na každé lekci dozvíte základy fungování našeho pohybového aparátu a tipy, jak jej správně používat.  Tyto tipy vám po každé lekci shrneme do e-mailu. V těchto e-mailech najdete další rady na práci s tělem během dne tak, abyste se zbavili potíží s pohybovým aparátem.

Po absolvování Kurzu I můžete pokračovat v Kurzu II a navázat Kurzem III.

Shrnuto: naše kurzy jsou pro zájemce z řad laické veřejnosti (nejedná se tedy o kurzy pro odbornou veřejnost, ty pořádá www.rehabps.com). 


Co vás na Kurzu zdravých pohybových návyků I (DNS TERAPIE) čeká?

  • zjistíte, zda máte ideální dechové stereotypy
  • začnete se správným bráničním dechem
  • budete se učit zapojovat bránici ( nejdůležitější součást CORE)
  • budete pracovat s pánevním dnem (neméně důležitá složka CORE)
  • budete posilovat hluboké břišní svaly (propojení do celku CORE)
  • naučíte se vnímat, kdy je vaše pánev v NEUTRÁLNÍ poloze
  • zmobilizujete SI skloubení
  • budete pracovat na centrované poloze kyčlí (kořenové klouby)
  • napřímíte bederní páteř
  • rozpoznáte, jak je na tom váš hrudník, ramena, lopatky 
  • začnete vnímat, jak nosit hlavu zpříma

Ale HLAVNĚ budeme TRÉNOVAT náš MOZEK, aby VŠE dokázal PROPOJIT v jeden CELEK a uměl VYUŽÍVAT v PŘIROZENÉM pohybu. PROČ? Abychom ČÁSTI našeho POHYBOVÉHO aparátu NEPŘETĚŽOVALI a naše TĚLO nás NEBOLELO. 


Komu je Kurz zdravých pohybových návyků I (DNS TERAPIE) určen:

  • cvičení vhodné pro úplné začátečníky - chcete cvičit od začátku správně
  • stejně je vhodné jako doplněk k dalšímu cvičení či sportům
  • výborná kompenzace pro aktivní sportovce
  • po prodělaných výhřezech plotének (stabilizovaný stav po rehabilitaci)
  • řešení široké škály potíží s pohybovým aparátem
  • bolí vás záda (krk, hrudník, bedra), klouby, hlava
  • chcete rozumně posílit a protáhnout celé tělo
  • preventivní cvičení, abyste se udrželi dlouho fit

Co může následovat

  • pokud zjistíte, že ve cvičení chcete pokračovat, protože vám pomáhá, můžete pokračovat návazným Kurzem ZPN II 
  • na Kurzu ZPN II doplníme do systému pozice na bocích a vkleče
  • prohloubíme práci s horní polovinou těla včetně ramen a paží
  • přidáme práci s končetinami a stabilizaci kořenových kloubů (lopatky, kyčle)

Komu Kurz zdravých pohybových návyků I (DNS TERAPIE) určen NENÍ:

  • lidem s akutními potížemi s pohybovým aparátem - pokud trpíte akutní potíží, obraťte se na lékaře nebo fyzioterapeuty, naše kurzy jsou určeny preventivní či následné péči o pohybový aparát
  • v těhotenství 
  • fyziterapeutům či sportovním trenérům jako náhrada školení, které pořádá www.rehabps.com

Jak to všechno zvládneme?

  • vrátíme se na začátek našeho pohybového vývoje
  • cvičit budeme v tzv. vývojových pozicích
  • to znamená, že budeme napodobovat miminka
  • ale bude to překvapivě příjemná makačka
  • připomeneme  našemu mozku to, co jsme jako malé děti znaly dobře
  • využijeme pozice vleže na zádech, na břiše, na čtyřech nebo v dřepu
  • naše současné návyky nahradíme ideálními pohybovými vzorci
  • budeme svaly zapojovat tak, abychom žádné části těla nepřetěžovali
  • naučíme se krátkou, zato výživnou sestavu na domácí procvičování
  • nové návyky přeneseme do běžného života - do práce, do sportu, do relaxace

Struktura běžné lekce:

  • 60 / 75 / 90 min - celkem (podle typu kurzu - šesti, pětitýdenní A 4-týdenní intenzivní)
  • 10/15/25 min - otázky (zpětná vazba) a teorie cvičení ve vývojových pozicích
  • 45/55/60 min - praxe cvičení ve vývojových pozicích
  • 5 min - závěrečná relaxace nebo návody na domácí praxi

Cena

  • 3750 Kč - SLEVA 10% (350 Kč) - 3400 Kč Praha - více o slevě níže
  • 3150 Kč - SLEVA 10% (350 Kč) - 2800 Kč Liberec, Turnov - více o slevě níže

  • 5, 6 nebo 7 lekcí ve STUDIU s Lucií nebo Jirkou (podle typu kurzu) - 
  • délka lekce odpovídá počtu týdnů kurzu  (5 týdnů / 90 min lekce, 6 týdnů / 75 min lekce, 7 týdnů / 60 min lekce)
  • 5 videolekcí pro průběžné cvičení s Jirkou
  • Videobonusy k základním pozicím
  • pdf návody na domácí cvičení
  • průvodní emaily s teorií a tipy na domácí procvičování
  • videolekce zároveň slouží jako eventuální náhrady v případě vaší nepřítomnosti na některé z lekcí
  • lekce trvají celkem 75/90 min (ve studiu i online)
  • místo na Kurzu je nutné si rezervovat, počet míst je omezen - klademe důraz na individuální přístup
  • rezervace se dělá v rezervačním systému, kam se automaticky dostanete po kliknutí na tlačítko rezervovat
  • v rezervačním systému si nejprve založte účet (e-mail, heslo)
  • automaticky vám bude zaslán platební příkaz (platba převodem na účet)
  • faktura vám bude zaslána automaticky (u kurzů v Liberci fakturu pošleme se začátkem kurzu)
  • na cvičení přispívá většina zdravotních pojišťoven
  • fakturu s jinými údaji (např. pro zaměstnavatele) vystavíme na požádání 
  • v případě nutnosti jsme okamžitě schopni Kurz převést na on-line platformu - pro účastníky to znamená mít doma připojení na internet a notebook, tablet nebo chytrý telefon (lockdown)

Co o Kurzu řekli jeho účastníci? A další skvělé recenze si přečtěte tady...


Petr:

Za dva roky jsem toho vyzkoušel opravdu mnoho. Tři fyzioterapeuty v Jablonci, jednoho v Liberci. TČM, akupunkturu, nahřívání, masáže... Bez efektu. 

Po 2 lekcích Kurzu DNS I cítím úlevu v bedrech. Ještě tam něco je, ale určitě se to zlepšilo - po dvou letech cítím změnu  - DĚĚĚĚĚKUJIIIIII :-)

Také cena Kurzu je super. V porovnání s cenami jinde - prostě paráda.


Helena, 49 let

Má očekávání se splnila nadmíru. Pozoruji velkou změnu a posun k lepšímu v držení zad, odpadly bolesti beder. Celkově se více soustředím, jak stojím, sedím, chodím, řídím, dýchám. Vydržím déle a po aktivitě nemám bolesti. Vědomě se rovnám a soustředím na dýchání, a to mi slouží jako malá meditace několikrát denně. Tím jsem i psychicky víc v pohodě. Děkuji za výborné vedení, skvělé vysvětlování - to mi dalo úplně nejvíc - obrázky, videa, uvědomění, jak tělo vlastně funguje.


Lenka:

Absolvovala jsem celý kurz DNS I a byla jsem moc spokojená.

Myslím si, že mi pomohl s dýcháním, nebo spíš se soustředěním na správné dýchání a držení těla. Posílila jsem si břišní svaly. 

Kurz nebyl jen o cvičení, ale dozvěděla jsem se spoustu nových informací. Každou hodinu DNS jsem si užila a těšila na další.


Petr:

Koncepce vašeho kurzu (6 lekcí) je perfektní. Následné video, které si mohu shlédnout, když mám čas, je taky skvělé. 

Z dřívějších zkušeností dostanete maximálně nějakou malůvku, popř. obrázek, (nebo spíše nic), ale už není možné si pamatovat, jak dýchat, kde mít ramena, lopatky, pánev..atd. to je z videa vše jasné...jako bych byl přímo u vás. Mohu zastavit, nebo vrátit a znovu poslechnout. 


Kdo se vám bude věnovat?




Jirka 

  • lekce ve studiu (Turnov středa)
  • videoekce

Od dětství byl mojí největší radostí pohyb. Cvičení v mém podání je více racionálně zaměřené na správnost provedení, dávám důraz na humor. Vím, že nic nejde hned a člověk má cvičit podle svých současných možností a nic nepřehánět. Pokroku se dosahuje pravidelností a vytrvalostí, ne silou. A hlavně dýchat:-)! 

více o mě



Lucie 

  • lekce ve studiu (Praha, Turnov pondělí, Liberec)

Jsem původní profesí architektka, ale vedení skupinových lekcí se věnuji již 9 let. Při vedení kurzů DNS hledám způsoby, jak bezpečně rekonstruovat naše těla, aby se v nich mohla pohodlně zabydlet naše duše;-) Snažím se vám zprostředkovat více než lekci týdně - umožnit vám změnu přístupu k pohybu i během dne. 

více o mě




Takže shrnutí na závěr: Jak na bolavá záda? Bolavá kolena, kyčle, ramena? Jak na potíže s bedry, hrudníkem, krční páteří?

Pokud nás bolí záda nebo jiná součást pohybového aparátu, nejsme v tom sami. Bolesti pohybového aparátu jsou považovány za jedno z nejrozšířenějších civilizačních onemocnění dnešní doby. Na to ze všech stran slyšíme, že na tento typ potíží je nejlepší pohyb. Když lidé pociťují bolest, je však přirozené, že se snaží co nejméně namáhat, šetří se a hýbat se jim nechce.

U akutní bolesti je to rozumný přístup. Pokud bolest neustupuje ani po třech dnech domácí léčby, vyplatí se navštívit lékaře, aby byla vyloučena spojitost s jiným onemocněním. U chronických bolestí pohybového aparátu je však nejdůležitější prevence. A tou je skutečně přiměřený, zdravý, přirozený pohyb. Lidské tělo se bez dostatečné míry přirozeného pohybu, který je prováděn v souladu se správnými pohybovými vzorcineobejde. To znamená, že mozek pohyb řídí tak, aby se tělo hýbalo jako vyvážený celek. Pokud máme dlouhodobé bolesti zad, je zřejmé, že se nehýbeme v souladu se správnými pohybovými vzorci, nemáme správnou posturu a dochází k přetěžování některého segmentu pohybového aparátu (např. krční páteře, beder atd.).

Protentokrát se zaměříme na případ, že záda či jiné klouby bolí z nedostatku přirozeného pohybu (např. při sedavém zaměstnání). Není vyjímkou, že nováčci na našich lekcích záhy zjišťují, že není zapotřebí náročné cvičení, ale cvičební jednotka by měla aktivovat správné pohybové vzorce. To umí například systém DNS TERAPIE prof. Koláře, založený na tzv. vývojových pozicích. Ukazuje se, že i pouhá 1 lekce týdně, doplněná několika minutovým domácím procvičováním přináší značnou úlevu od často letitých potíží. Pokud je lekce vedena tak, že jsou cviky sice jednoduché, ale budují správnou posturu, není se čeho obávat a lze začít s cvičením kdykoliv. Bez pravidelného cvičení správné postury se s chronickou bolestí zad lze vypořádat jen stěží.

Pro velmi dobrou zkušenost se systémem DNS TERAPIE prof. Koláře jsme otevřeli na podzim 2021 první běh Kurzů zdravých pohybových návyků. Kurzy jsou šesti nebo sedmitýdenní a postupně na sebe navazují. Pro začátečníky je určen Kurz DNS I. Kurz DNS II je určen POUZE pro účastníky Kurzu DNS I. Podobně Kurz DNS III je určen pouze pro účastníky DNS II. 

Níže si vyberte si z volných vhodných termínů a klikněte na modré tlačítko rezervovat. Dostanete se do rezervačního sytému, kde si založte účet a dokončíte rezervaci Kurzu, která je platná po zaplacení: